Blog,  Culture,  Democracy,  News

Cultuur

In de huidige wereld zijn er nauwelijks individuen die het wonder van globalisering verwerpen. De wereld blijkt steeds meer mondiaal te zijn, aangezien individuen van verschillende samenlevingen des te onvoorwaardelijker beginnen over te brengen. Bovendien zijn er intenties om contemplaties en gedachten over te brengen in samenlevingen, bijvoorbeeld tv, internet, enz. Ondanks het feit dat het zo normaal is om te accepteren dat informatie, ervaring en wetenschap zijn toegerust om boven elk sociaal onderscheid uit te stijgen, de betekenis van die belemmeringen verminderen en in veel gevallen de realiteit ervan verwerpen.

Alle samenlevingen hebben een toelating van op geloof gebaseerde verwachtingen die de code van kwaliteiten en goede wetten voor die specifieke cultuur omvatten. In Azië bijvoorbeeld werden individuen blootgesteld aan bepaalde sociale wonderen en daarom omarmden ze bepaalde overtuigingen die momenteel hun gedrag als een andere cultuur bepalen. In verschillende landen delen individuen verschillende overtuigingen en kwaliteiten vanwege een assortiment aan elementen. Religie is een van de belangrijkste componenten die het grote publiek vormen met betrekking tot zijn sociale overtuigingen en conventies. Een ander belangrijk onderdeel is de geschiedenis die ons kan informeren over de gebeurtenissen uit het verleden die mogelijk enige invloed hebben gehad op de verdere verbetering van individuen in dat specifieke land.

Sociale contrasten vormen een buitengewoon fascinerend sociaal wonder om over na te denken en te begrijpen. Er zijn samenlevingen die fundamenteel dezelfde kwaliteiten en gewoonten delen, en er zijn samenlevingen die totaal verschillende overtuigingen hebben. In de grenzen van dit artikel zal ik me concentreren op de contrasten tussen Chinese en Amerikaanse samenlevingen die, zoals ik zou zien, over het algemeen uitstekende modellen voor dit onderzoek presenteren. Er zijn grote tegenstellingen in alle onderdelen van sociale actie en er zijn hoogstwaarschijnlijk een groter aantal tegenstellingen dan gelijkenissen in deze twee samenlevingen.

Het beschouwen van een specifieke cultuur is in wezen het onderzoeken van de individuen en hun gedrag vanuit een sociologisch standpunt. Het is van cruciaal belang om een ​​werkende betekenis van een cultuur te ontwikkelen. Cultuur is een heleboel geaccepteerde praktijken, gebruiken, overtuigingen en kwaliteiten die worden gedeeld door een enorme groep individuen. Mensen die bij die bijeenkomst een plek hebben, kunnen als cultuur worden gezien. Op dezelfde manier kunnen ze bekend staan ​​als een algemeen publiek in het licht van het feit dat er nu niet veel onderscheid is tussen de twee gedachten. Een algemeen publiek is echt een bijeenkomst van individuen die die specifieke toelating van op geloof gebaseerde verwachtingen, waarden, enz. Delen, terwijl het woord cultuur enigszins verschillende implicaties heeft. Een specifieke cultuur zou door meer dan één land moeten worden gedeeld, hoewel het woord samenleving over het algemeen relevant is voor het land dat een specifieke natie bezit. Er zijn kleine contrasten tussen deze twee termen, maar de meeste sociologen en antropologen gebruiken ze wederkerig.

Als zodanig is een cultuur een toelating van op geloof gebaseerde verwachtingen of een specifiek geloofssysteem dat een algemeen publiek biedt. Het is buitengewoon fascinerend om te zien hoe individuen een cultuur opbouwen, aangezien het in alle opzichten een absoluut sociaal wonder is, gecreëerd door een bijeenkomst van individuen en zich daarna verspreid onder anderen die zich op de een of andere manier identificeren met die specifieke bijeenkomst.

Socialistische naties hebben bijvoorbeeld totaal verschillende samenlevingen. Ze laten treffend zien hoe een bijeenkomst van individuen een cultuur kan beïnvloeden. China was over het algemeen geen socialistische natie. Lang voordat socialisten kwamen om het aantal inwoners in de natie te controleren, deelden een alternatieve filosofie. De socialistische regering had een duidelijke invloed op de manier van leven van de natie door de methoden voor afkondiging, het opleidingskader, tv, enzovoort. Daarom zal de voorhoede de manier van leven assimileren die door het socialisme is veranderd, terwijl de voorbije leeftijd dit niet zo snel zal erkennen. Hoe het ook zij, ondanks het feit dat socialisten de perspectieven en overtuigingen van individuen aanpasten, konden ze het grootste deel van de gebruiken die door het grote publiek werden gedeeld niet volledig doden (Henry Rosemont, 1981).

Er zijn tal van verschillende contrasten tussen mensen en wezens. Ondanks het feit dat mensen net als wezens uitzonderlijk ingewikkelde dieren zijn die extreem verwarde natuurlijke en substantie-vormen in hun lichaam hebben, zijn mensen meer verbijsterende dieren in het licht van het feit dat er veel sociale associaties zijn die verbanden, mentale procedures, menselijk gedrag, enzovoort. Sociologieën zijn een paar gerelateerde velden die in wezen de communicatie tussen mensen bestuderen. Dit veld is uitgebreid in het licht van het feit dat de sociale oefeningen die mensen doen zo divers zijn dat het moeilijk is om alle wonderen die niet door de normale wetenschappen kunnen worden opgehelderd in één enkele controle op te helderen.

De sociologieën omvatten geesteswetenschappen, sociale wetenschappen, politieke theorie, financiële aspecten, recht, hersenonderzoek, criminologie en sociaal hersenonderzoek. Elk van deze wetenschappen is belangrijk in het licht van het feit dat ze zich inspannen om duidelijk te maken waarom individuen handelen zoals ze doen, waarom ze omgaan met anderen en waarom ze een wereldwijde samenleving structureren. In feite verspreiden deze orders veel meer sociale kwesties die zich legitiem identificeren met het gedrag van individuen. Het onderscheid tussen de sociologieën en de reguliere wetenschappen ligt in de manier waarop de gewone wetenschappen, zoals materiaalkunde, rekenen, wetenschap en wetenschap, de procedures en artikelen bestuderen die echt kunnen worden gemeten wat betreft gewicht, snelheid of verschillende schattingen. Sociologieën beheren meer pretentieloze sociale procedures en wonderen die niet precies kunnen worden ingeschat, maar die overwogen en geraden moeten worden (Encyclopedia Britannica).

Menselijke studies is een andere en brede orde die fundamenteel vragen behandelt als wat individuen achterhalen, wat ze doen, waarom ze met elkaar samenwerken en hoe ze zich in de loop van de tijd hebben ontwikkeld. Voor het grootste deel beheren antropologen uiterst fundamentele vragen, maar de rechtlijnigheid biedt een benadering van meer onvoorspelbare wonderen. Deze controle concentreert zich bovendien op hoe individuen kunnen omgaan met verschillende sociale situaties en hoe de manier van leven werd vormgegeven. Eindelijk is de motivatie achter deze wetenschap om het menselijk leven te begrijpen. Geesteswetenschappen bevat drie primaire segmenten die door onderzoekers worden gebruikt om de puzzels van de mensheid te ontwarren. Ze zijn de samenleving, cultuur en ontwikkeling. Maatschappij en cultuur zijn de termen die vaak worden verward en omgekeerd.

De wezenlijke betekenis van de samenleving is te vinden in de wetenschap, waar bijvoorbeeld een groep pony’s als samenleving wordt aangeduid. In ieder geval wordt de samenleving in antropologische zin gebruikt voor mensen die een algemeen publiek kunnen vormen van enkele miljarden individuen die een vergelijkbare cultuur delen. Cultuur is dan weer een heleboel regels, gebruiken en conventies waar individuen naar leven. Een algemeen publiek dat een vergelijkbare opstelling van sociale richtlijnen heeft, kan bekend staan ​​als een cultuur. Vervolgens is er een buitengewoon bescheiden contrast tussen de twee termen en vaker wel dan niet kunnen ze omgekeerd worden gebruikt vanwege de buitengewone rangschikking van nabijheid. Er zijn een paar componenten waaruit een cultuur bestaat.

Bovenal communiceren individuen die een cultuur structureren in een vergelijkbare taal en gebruiken ze verschillende methoden om complexe gedachten over te brengen, bijvoorbeeld vakmanschap, schrijven, film, enzovoort. Vervolgens kan een cultuur van leeftijd op leeftijd worden overgedragen. Vooruitgang is een drastisch bijzondere methodiek en richt zich op de ontwikkeling van mensen na verloop van tijd. Er zijn verschillende hypothesen die proberen te kijken naar de ontwikkelingsprocedure, maar de meeste daarvan zijn defect. Als een andere orde bestaat de menswetenschappen uit een paar velden waarin sociale menswetenschappen zijn opgenomen die de componenten bespreken die een cultuur vestigen en welke banen samenlevingen tegenwoordig op de planeet spelen; fonetische geesteswetenschappen waarin het beroep van de taal bij het grote publiek centraal staat; prehistorische studies die de oude sociale orden, de manier van leven in het verleden en de impact die ze hebben op de huidige wereld, herzien; en fysieke geesteswetenschappen waarin de vooruitgang van mensen centraal staat, zover als natuurlijke en fysiologische invalshoeken.

Fysische menswetenschappen zijn als paleontologie, zowel bij het onderzoeken van de vooruitgang. Hoe het ook zij, lichamelijk onderzoek bij mensen draait om de fysieke veranderingen die waarschijnlijk na enige tijd in het menselijk lichaam hebben plaatsgevonden, terwijl prehistorische onderzoeken de sociale aspecten van ontwikkeling onderstrepen. Zoals duidelijk zou moeten zijn, is menselijke studies een uitzonderlijk uitgestrekt gebied en wordt het stevig geïdentificeerd met enkele andere sociale controles (Encyclopedia Britannica).

Een ander belangrijk onderdeel waarvan ik accepteer dat het invloed heeft op de inrichting van een specifieke cultuur, is folklore die zich identificeert met de individuen van die cultuur. Folklore bestaat in feite uit veel legendes die begonnen in een cultuur en door individuen werden verspreid. Vanaf dat moment werd deze opstelling van fantasieën gewoonten en sociale overtuigingen die door de individuen van die cultuur worden gedeeld. Een legende kan een account of een verhaal worden gedelegeerd dat is doorgegeven, beginnend met het ene tijdperk en vervolgens met het volgende, door naar de gesprekken van anderen te luisteren. Deze procedure van het opnieuw vertellen van rekwisieten tot het moment dat het moeilijk is om een ​​verhaal en een echt verhaal te herkennen.

Legendes worden normaal gesproken erkend door de manier van leven als een gewoonte of een conventie en wanneer dit gebeurt, is het moeilijk om een ​​fantasie van de echte wereld te onderscheiden. Vaker wel dan niet accepteren individuen automatisch dat de legendes die een hele tijd geleden begonnen zijn, de vaststelling van hun manier van leven omvatten (E. Evans, 1983). Fantasieën zijn wijdverbreid en vinden plaats in praktisch alle samenlevingen. Ze dateren meestal uit een periode vóór de presentatie van het componeren, toen ze mondeling werden doorgegeven, te beginnen met het ene tijdperk en vervolgens met het volgende. Fantasieën beheren fundamentele vragen over het idee van de wereld en de menselijke ervaring, en als gevolg van hun veelomvattende aard kunnen legendes talrijke delen van een cultuur verlichten. Ondanks het feit dat het moeilijk is om onbuigzame kwalificaties te trekken uit verschillende soorten gebruikelijke verhalen, denken mensen die folklore studeren dat het waardevol is om ze te ordenen.